top of page
Blog: Blog2
  • melleschoolaert

Er staat iets groots te gebeuren


Inderdaad! Mijn eerste blogbericht!


Eigenlijk is dat gelogen... Ik startte ongeveer een jaar geleden al een blog. Na augustus stierf die echter een stille dood, en teveel blogberichten had ik eigenlijk ook nog niet gepost. Gelukkig velt het world wide web geen oordeel en geeft het oneindig veel nieuwe kansen (waarvoor dank Mister triple W). Vandaag grijp ik een nieuwe kans en herbegin ik met bloggen.


Ik heb mezelf nooit echt als een perfectionist beschouwd. Onlangs las ik echter een artikel waarin uitstelgedrag als een kenmerk van perfectionisme wordt beschreven. Wanneer een perfectionist verwacht geen perfect resultaat af te leveren, kan het zijn dat die zal proberen omzeilen om de opdracht uit te voeren, bijvoorbeeld door ze uit te stellen (of gewoon niet te doen). En dat is net wat er met mijn vorige blog gebeurd is.


Hoewel ik mezelf nog steeds niet als perfectionist beschouw, moet ik wel toegeven dat ik de lat voor mijn blogberichten het voorbije jaar vrij hoog legde. Ik schrijf graag en liefst met een doel, maar voel me ook heel kwetsbaar als ik de dingen die ik denk en voel met de wereld wil delen. Bloggen kan dus een goede oefening zijn voor mij. Ik vind het altijd een beetje spannend om een nieuw blogbericht te delen, maar hopelijk betert dat met de tijd :)


Alleszins, vandaag is dus reden voor een feestje! Daar klinken we op!





7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page